Перші спроби описати подібні флешмобу акції можна знайти в книгах фантаста Ларрі Нівена, які вийшли ще в 60-х роках минулого сторіччя. Швидше за все, FM-акции траплялися і раніше, але тільки минулого року їм було дано визначення.
Зараз чомусь прийнято вважати, що перша акція флешмобберов пройшла в червні цього року в Нью-Йорку. Хоча насправді це був вже другий флешмоб, а перша акція була ще в травні.
Тоді якийсь Bill відправив 50 електронних листів своїм знайомим, і попросив їх зібратися в одному з бутіков Мантхеттена. Але власник магазина дізнався про їх плани і викликав поліцію. Перша спроба провалилася...
Пізніше, не без участі Bill'a, з'явився «The Manhattan Mob Project» - секретне співтовариство флешмобберов. Вони почали збиратися у відоме тільки ним час в різних барах і ресторанах Манхеттена, де їм видавалися інструкції наступного флешмоба. Ніхто з учасників не міг знати заздалегідь, де і коли відбудеться наступна акція.
Всім відомий другий Нью-йоркський моб пройшов набагато успішніше. Він відбувся 17 червня. Більше 100 чоловік оточили величезний східний килим в магазині Macy's і почали запевняти спантеличених продавців, що їм терміново потрібний «любовний килим» («love rug») за 10 тисяч доларів для їх «общини».
Після цього випадку «миттєві натовпи» почали з'являтися в різних куточках миру мало не щодня.
На тому ж тижні по вулицях Токіо і Осаки пройшли сотні людей в костюмах агента Сміта з Матриці, при цьому вони намагалися зображати бойові сцени з фільму.
Перший європейські флешмоб планували провести в Лондоні, але його підготовка затягнулася майже на місяць.
Тим часом в Римі була організована і проведена своя акція - вона і стала першою в Європі.
24 липня близько 200 чоловік увійшли до книжкового магазина і почали протягом декількох хвилин питати у продавців неіснуючі книги, потім вони нагородили аплодисментами терплячих співробітників магазина і розійшлися «у справах».
30 липня в Берліні відбувся перший німецький флешмоб. На цю акцію прийшло всього біля 70 чоловік, вони зробили зарядку на вулиці (пострибали, покрутилися, поплескали в долоні) і розійшлися. Дуже скромний початок в порівнянні з Римом. Але, не дивлячись на це, зараз флешмоб в Германії дуже популярний.
Такі акції пройшли практично у всіх крупних містах, причому німецькі флешмоббери придумували дуже цікаві сценарії. Так в серпні в Берліні поряд з американським посольством 250 чоловік одночасно відкоркували пляшки з шампанськем і впродовж трьох хвилин в унісон випивали «За Наташу!», а в Дортмунді моббери зібралися біля виставки пральних машин і почали поїдати банани.
На початку серпня про флешмоб заговорили в Росії. «Я подумав, а чом би і в Петербурзі не провести щось подібне. У своєму щоденнику на Livejournal.com я висловив цю ідею і написав інструкцію до дій. Охочих прийняти участь відгукнулося дуже багато, у тому числі і Москва підтримала нас» - розповідає ініціатор першого російського флешмоба Володимир Яковлєв. Перша акція в країні була запланована на 16 серпня, але першим став флешмоб, проведений в московському універмазі ГУМ 15 серпня. Пришли на нього всього лише чоловік 20, проте початок руху флешмобберів в Росії все ж таки належало.
16 серпня в Пітері на Московському вокзалі в 17.00 декілька десятків чоловік з паперовими табличками зустрічали одну жінку що прибуває поїздом 62. Написи на табличках у всіх були однакові: «Тетяна Лаврухина. Суспільство анонімних алкоголіків».
Представники ЗМІ приколу не зрозуміли і тут же додали акції політичне забарвлення.
Того ж дня в Києві пройшов перший флешмоб. Згідно сценарію, учасники акції повинні були в 17.00 підійти до залізної пальми (яка знаходиться в «Глобусі» на Майдані), і декілька хвилин її фотографувати. Але ця інформація відразу ж потрапила в ЗМІ, і від ідеї довелося відмовитися. Всього за декілька годинників до акції координаторам вдалося розповсюдити серед «своїх» новий сценарій. Всі учасники, згідно «Плану Б», купили по одній великій смоктальній цукерці на паличці, і пішли розглядати вітрини магазинів з 17.58 до 18.02 недалеко від тієї залізної пальми, де їх ще годину тому чекали журналісти. Потім всі зібралися біля цукеркового рундука, і, облизуючи свої цукерки, почали питати у продавців: «Скажіть, будь ласка, скільки потрібно з'їсти таких цукерок, щоб потовстішати на 7 кілограм?»... За підрахунками в акції взяло участь більше 70 чоловік. Дуже вдалий флешмоб!
Дані взяті з сайту київського флешмобу! http://fmob.kiev.ua